Važiuojamosios dalys

 

Įrengiant statinių prieigas, vidinius kiemus, dažnai po šiais paviršiais slepiasi automobilių parkavimo aikštelės, todėl visus formuojamo kraštovaizdžio elementus įrengiame ant perdangų. Būtinybė privažiuoti prie patalpų diktuoja važiuojamųjų dalių atsiradimą. Planuojant privažiavimus, svarbiausia yra numatyti galimo transporto rūšis – lengvieji automobiliai, mikroautobusai, gaisrinės mašinos, sunkusis krovininis transportas.

Apkrovos

Važiuojamosioms dalims įrengti reikalinga atitinkamai stipri ir stabili perdangos konstrukcija ir tinkamas naudojamų sistemų atsparumas apkrovoms.  Dėl santykinai mažo ratų paviršiaus, viršutiniai važiuojamųjų dalių elementai yra veikiami milžiniškų koncentruotų apkrovų. Įrengiamos sistemos, jų komponentai, birių pasluoksnių frakcijos ir sluoksnių storiai turi būti parenkami siekiant paskirstyti apkrovas į perdangą.

 

Kelių bordiūrai

Be pačių medžiagų sluoksnių ir automobilių svorio, greitėjant, vairuojant ar stabdant gali atsirasti didelių horizontalių jėgų ir sukimo įtempimų. Siekiant, kad šios jėgos nepersiduotų į hidroizoliacijos sluoksnį, naudojami slidūs tarpsluoksniai, nukreipiantys šonines apkrovas į važiuojamųjų dalių stabilius kraštus – bordiūrus.

 

Grindinys

Grindinio plokštės, akmenys ar trinkelės turi atitikti planuojamas apkrovas. Kas tiktų lenkviesiems automobiliams, gali neišlaikyti gaisrinių mašinų ar krovininio transporto. Storesnės trinkelės daugiau apkrovos perduoda į šonus, taip sumažėja paviršiaus suardymo rizikos.

 

ZinCo sistemos važiuojamosioms dalims, sistemų asortimentas leidžia išpildyti visus galimus reikalavimus:

  • patikima stogo konstrukcijos ir hidroizoliacijos apsauga
  • reikalingas drenuojamo vandens srautas
  • atsparumas gniuždymui esant užduotam sistemos aukščiui
  • difuzijai atvira sistema invertuotos perdangos atveju
  • galimybės suderinti kitus perdangos elementus – želdinius, mažąją architektūrą, vandens kaupimo priemones, etc.

 

Sistemos važiuojamosioms dalims

Reguliari perdanga

Sistemos aukštis:            nuo 310 mm
Sistemos svoris:              nuo 565 kg/m2
  • Grindinio plokštės / trinkelės
    storis (lengviesiems automobiliams): ≥ 100 mm
    storis (sunkiasvoriui krovininiam ransportui): ≥ 120 – 140 mm
  • Atsijų sluoksnis: 30 -50 mm
  • Skaldos sluoksnis
    storis (lengviesiems automobiliams): ≥ 150 mm
    storis (sunkiasvoriui krovininiam ransportui): ≥ 200 – 250 mm
  • Filtruojantis sluoksnis PV
  • Drenažinis lakštas Protectodrain® PD 250
  • Slidus tarpsluoksnis TGF 20, 2 sluoksniai
  • Hidroizoliuota stogo konstrukcija

 

Invertuota perdanga

Sistemos aukštis:            nuo 310 mm
Sistemos svoris:              nuo 600 kg/m2
  • Grindinio plokštės / trinkelės
    storis (lengviesiems automobiliams): ≥ 100 mm
    storis (sunkiasvoriui krovininiam ransportui): ≥ 120 – 140 mm
  • Atsijų sluoksnis: 30 -50 mm
  • Skaldos sluoksnis
    storis (lengviesiems automobiliams): ≥ 150 mm
    storis (sunkiasvoriui krovininiam ransportui): ≥ 200 – 250 mm
  • Filtruojantis sluoksnis PV
  • Drenažinis lakštas Stabilodrain® SD 30, užpildytas skalda
  • Filtruojantis skiriamasis sluoksnis PV
  • Šiltinantis sluoksnis XPS
  • Hidroizoliuota stogo konstrukcija

 

 

 

Kietų paviršių ant perdangų įrengimo technologijų apžvalga